Instytut Informatyki i Innowacyjnych Technologii

Instytut Informatyki i Innowacyjnych Technologii

Central computer processor with neon lights integrated microchip circuit board for server.

Instytut Informatyki i Innowacyjnych Technologii Lubelskiej Akademii WSEI to dynamiczne centrum naukowe, które dedykowane jest rozwijaniu wiedzy, umiejętności i innowacyjnych rozwiązań w obszarze informatyki. Znajduje się on w samym sercu nowoczesnych technologii, pełniąc kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości cyfrowego świata.

Obszar badawczy

Instytut realizuje badania naukowe w zakresie informatyki, tomografii, Internetu rzeczy, procesów technologicznych, przemysłu 4.0, analizy danych, rozpoznawania wzorców, algorytmów inteligencji obliczeniowej oraz cyberbezpieczeństwa. Współpracuje z innymi instytutami naukowymi i uczelniami w Polsce i na świecie. Działalność naukowa Instytutu zorientowana jest na opracowywanie nowatorskich interdyscyplinarnych rozwiązań oraz współpracę z przemysłem poprzez realizację zleceń projektowych o charakterze badawczo-naukowym. Głównymi wyzwaniami i zadaniami Instytutu Informatyki i Innowacyjnych Technologii są:

  • Prowadzenie badań naukowych wysokiej jakości,
  • Realizacja projektów badawczych,
  • Współpraca z przedsiębiorstwami,
  • Współpraca z renomowanymi ośrodkami naukowymi i naukowo-dydaktycznymi,
  • Organizacja, współorganizacja oraz aktywny udział w konferencjach naukowych w kraju i za granicą,
  • Zwiększenie ilości publikacji w wysoko punktowanych czasopismach naukowych,
  • Rozwijanie mechanizmów sprzyjających osiąganiu przez pracowników doskonałości naukowej,
  • Rozwój bazy badawczej na rzecz zaawansowanych narzędzi i technologii informatycznych.

Awanse naukowe

Postępowanie doktorskie i habilitacyjne.

Instytut wykonuje uprawnienia do nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie Informatyka techniczna i telekomunikacja. Osoby zainteresowane uzyskaniem dodatkowego wsparcia na drodze do uzyskania stopnia doktora oraz zainteresowane postępowaniami o nadanie stopnia doktora habilitowanego zapraszamy do Szkoły Doktorskiej WSEI.

Zespół

Dyrektor instytutu

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Tomasz-Rymarczyk

Tomasz

Rymarczyk

Pracownicy instytutu - Dyscyplina: Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Przemysław-Adamkiewicz

Przemysław

Adamkiewicz

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Grzegorz-Bartnik2

Grzegorz

Bartnik

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Piotr-Bednarczuk

Piotr

Bednarczuk

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Konrad-Gauda

Konrad

Gauda

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Leszek-Gil

Leszek

Gil

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Mariusz

Kalita

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Dariusz-Kasperek

Dariusz

Kasperek

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Marcin-Kowalski

Marcin

Kowalski

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Krzysztof-Król

Krzysztof

Król

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Michał

Maj

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Arkadiusz-Małek

Arkadiusz

Małek

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Konrad-Niderla

Konrad

Niderla

Lubelska-Akademia-WSEI_władze-uczelni_512x512_Rektor_M.-Opielak

Marek

Opielak

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Robert-Pietrzyk

Robert

Pietrzyk

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Adam

Piwko

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Jan-Sikora

Jan

Sikora

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Józef-Stokłosa

Józef

Stokłosa

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Dariusz-Wójcik

Dariusz

Wójcik

Pracownicy instytutu - Dyscyplina: Informatyka techniczna i telekomunikacja

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Przemysław-Adamkiewicz

Przemysław

Adamkiewicz

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Piotr-Bednarczuk

Piotr

Bednarczuk

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Cezary-Figura

Cezary

Figura

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Konrad-Gauda

Konrad

Gauda

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Michalina-Gryniewicz-Jaworska-2

Michalina

Gryniewicz-Jaworska

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Paweł

Kaleta

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Marcin-Kowalski

Marcin

Kowalski

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Krzysztof-Król

Krzysztof

Król

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Michał

Maj

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Arkadiusz-Małek

Arkadiusz

Małek

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Michał-Oleszek

Michał

Oleszek

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Paweł-Olszewski

Paweł

Olszewski

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Tomasz-Sidor

Tomasz

Sidor

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Jan-Sikora

Jan

Sikora

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Tomasz-Smutek

Tomasz

Smutek

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Józef-Stokłosa

Józef

Stokłosa

Lubelska Akademia WSEI – kadra – m_ikona

Edmund

Wąsik

Lubelska-Akademia-WSEI_kadra-akademicka_Dariusz-Wójcik

Dariusz

Wójcik

Projekty naukowe

Detektor do klasyfikacji sygnałów ultradźwiękowych z wykorzystaniem efektu Dopplera i głębokiego uczenia

Okres realizacji:

2024 - 2027

Instytucja finansująca:

NCBiR

Kierownik projektu:

dr hab. inż. Tomasz Rymarczyk

Celem niniejszego projektu badawczo-rozwojowego jest opracowanie przenośnego inteligentnego tomografu ultradźwiękowego, który, wykorzystując zaawansowane techniki dopplerowskie, zrewolucjonizuje proces diagnostyki stanu technicznego budowli. Planowany do stworzenia innowacyjny przyrząd wyposażony w wielowierszową matrycę czujników (4×8 sensorów), pozwoli na przeprowadzanie precyzyjnej tomografii ścian, zapewniając nieinwazyjne i wysokorozdzielcze obrazy wnętrza struktur budowlanych. W projekcie zostaną zastosowane techniki takie jak Doppler kolorowy, Doppler mocy, Doppler pulsacyjny, a także analiza Doppler spektralna. Finalny produkt, będący przenośnym urządzeniem, umożliwi wykrywanie osłabień materiału, uszkodzeń zbrojenia, przecieków i nasączeń wodnych, co przyczyni się do podwyższenia poziomu bezpieczeństwa budowli oraz redukcji kosztów związanych z ich konserwacją i naprawą. W efekcie, przedsiębiorstwo osiągnie znaczącą przewagę rynkową dzięki możliwości oferowania usługi o wyższym standardzie, co bezpośrednio wpłynie na wzrost jego konkurencyjności.

Projekt realizowany jest w konsorcjum w którym liderem jest firma NETRIX S.A.

Druk 3D w edukacji zawodowej

Okres realizacji:

2019 - 2021

Instytucja finansująca:

ERASMUS +

Kierownik projektu:

dr inż. Arkadiusz Małek

Celem projektu jest wprowadzenie, przybliżenie zastosowania drukarek 3D w kształceniu zawodowym w Europie, zwiększenie skuteczności i adekwatności istniejących szkoleń nt. druku 3D jak również wspieranie podnoszenia kwalifikacji przez nauczycieli i trenerów w szkolnictwie zawodowym w obszarze nowych technologii i narzędzi wspierających proces edukacji. Główną grupą adresatów projektu są nauczyciele, trenerzy pracujący w sektorze edukacji zawodowej. Materiały opracowane i opublikowane na stronie projektu będą dostępne dla wszystkich reprezentantów instytucji związanych z edukacją i szkoleniem zainteresowanych ich wykorzystaniem w praktyce. Opracowane produkty: *RAPORT na temat edukacji z wykorzystaniem druku/drukarek 3D w krajach objętych realizacją projektu; *ANALIZA POTRZEB kadry dydaktycznej związanych z wykorzystaniem druku 3D w nauczaniu; *MATERIAŁY SZKOLENIOWE w formie modułowego szkolenia online dla kadry szkolnictwa zawodowego zainteresowanej wykorzystaniem druku 3D w nauczaniu przedmiotowym; *PRZEWODNIK DOBRYCH PRAKTYK – wykorzystanie druku 3D w nauczaniu przedmiotowym.

Trzyosiowa maszyna do symulacji obciążeń biomechanicznych okluzyjnych

Okres realizacji:

2017 - 2019

Instytucja finansująca:

WSEI

Kierownik projektu:

dr hab. inż. Daniel Pieniak

Stworzenie urządzenia mającego na celu badanie trwałości materiałów sposobami mechanicznymi poprzez zmienny docisk i zmianę położenia przeciwpróbki. Obciążenia mechaniczne są wykonywane równolegle z kondycjonowaniem, które odwzorowuje czynniki środowiska fizjologicznego tzn. odwzorowuje ruch zębów i zmienne warunki temperaturowe panujące w jamie ustnej. Urządzenie i sposób badania znajdują swoje zastosowanie przede wszystkim dla badania trwałości biomateriałów stomatologicznych.

Learning with ICT use (LEARN IT)

Okres realizacji:

2014 - 2016

Instytucja finansująca:

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Kierownik projektu:

dr hab. Grzegorz Wójcik

Głównym celem projektu jest stworzenie zestawu narzędzi, które pomogą zwiększyć efektywność uczenia się poprzez wspieranie utrzymania wysokiego poziomu koncentracji osoby uczącej się, w sposób dostosowany do indywidualnego rytmu nauki danej osoby. W ramach realizacji projektu zostaną przeprowadzone następujące działania: Przeprowadzenie testów badających zdolności poznawcze, motywację, oraz poziom wiedzy matematycznej wybranych studentów z uczelni partnerskich. Badania zostaną przeprowadzone wśród 216 (po 72 w każdym kraju) studentów z uczelni partnerskich. Grupy docelowe projektu.

Projekt jest skierowany do: Studentów Nauczycieli Centrów doradczych Firm szkoleniowych Instytutów badawczych

Oczekiwane rezultaty: Publikacja zawierająca całościowy opis działań realizowanych w ramach projektu, a także wykaz sprzętu i oprogramowania, które są niezbędne do skonstruowania Learning Lab. Oprogramowanie do pracy w Learning Lab, rejestrujące poszczególne dane podczas sesji studentów, a także wysyłające zewnętrzne bodźce dźwiękowe w określonych momentach. Oprogramowanie dla urządzeń mobilnych, które po wprowadzeniu danych z sesji danej osoby w Learning Lab będzie emitowało bodźce dźwiękowe stymulujące koncentrację danej osoby, w odstępach czasu dopasowanych do średniego rymu spadku koncentracji danej osoby.

Rozwój potencjału dydaktycznego Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie w obszarach: zdrowia publicznego, logistyki i informatyki

Okres realizacji:

2012 - 2015

Instytucja finansująca:

NCBiR

Kierownik projektu:

dr hab. inż. Józef Stokłosa

Wzmocnienie potencjału dydaktycznego WSEI w Lublinie poprzez rozszerzenie i wzbogacenie oferty edukacyjnej w 3 obszarach poprzez włączenie pracodawców na każdym etapie tworzenia programów kształcenie, realizacji programu i zdobywania umiejętności praktycznych przez studentów do 12.2015. Cele szczegółowe Rozwój oferty edukacyjnej WSEI w Lublinie dostosowanej do potrzeb odbiorców w ścisłym powiązaniu z rynkiem pracy poprzez modyfikację 3 programów kształcenia (Zdrowie Publiczne, Informatyka, Logistyka) WSEI w Lublinie do oczekiwań pracodawców do 12.2015. Wzrost umiejętności praktycznych i znajomości środowiska pracy wśród absolwentów poprzez stworzenie systemu organizacyjnego staży, z coachingiem zapewniającego wysoki poziom wiedzy, umiejętności i doświadczeń zawodowych absolwentów 3 modyfikowanych kierunków do 12.2015. Rozwój kompetencji miękkich poszukiwanych przez pracodawców u absolwentów WSEI w Lublinie poprzez wzmocnienie aktywności Biura Karier do 12.2015. Działania w ramach Projektu Zadanie 1: Modyfikacja 3 programów nauczania i pilotażowe wdrożenie w obszarach: Kierunek zdrowie publiczne – specjalność opieka nad osobą starszą, Logistyka, Informatyka – specjalność inżynieria oprogramowania. opracowanie programu nauczania we współpracy z przedsiębiorcami, pracodawcami opracowanie sylabusów, opisów kompetencji, podręczniki do biblioteki , oprogramowania opracowanie blokowych siatek godzin opracowanie materiałów: wykłady, skrypty Moduł obowiązkowy przedsiębiorczość i dz. gosp. dla studentów wszystkich kieru. z projektu. z wykorzystaniem gry symulacyjnej „SKOK KU KARIERZE” + podręczników wypracowanych w IIIPOKL. Gra jest internetową aplikacją która pokazuje et. funkcjonowania firmy od momentu założenia, podejmowanie decyzji finans., zatrudniania pracowników, funkcjonowanie działów logistyki, magazynów, zamówień, tworzenia działów badawczych itp. szkolenia z zakresu ochrony środowiska i rozwiązań proekologicznych w procesie produkcji (Informatyka, logistyka) pilotażowe zajęcia dydaktyczne: w oparciu o wypracowane (a-e) współprowadzenie zajęć z przedmiotów specjalistycznych w oparciu o wiedzę, najlepsze praktyki i doświadczonych ekspertów z firmy i branży. Projekty i prace dypl. „sience shop”: we współpracy i w odpowiedzi na zapotrzebowanie z firm. Zadanie 2: Staże z mentoringiem Zadanie 3: Innowacyjne Biuro Karier WSEI (System Profilowanego Doradztwa Edukacyjnego i System cyklicznych szkoleń i warsztatów wynikających z potrzeb studentów i rynku pracy) Opracowanie Systemu Profilowanego Doradztwa Edukacyjnego tj. szczegółowa strategia pracy ze Studentami poprzez: a. Opracowanie Karty Osobistego Rozwoju i Doradztwa Edukacyjnego – określenie ścieżki postępowania w bezpośrednich kontaktach ze Studentem. Wprowadzenie do oferty cyklicznych szkoleń i warsztatów wynikających m.in. umiejętność uczenia się, komunikacja, rozwiązywanie problemów, autoprezentacja, obsługa pakietów biurowych i narzędzi, zarządzanie sobą w czasie i organizacja czasu pracy, praca w grupie, metody rozwiązywania konfliktów, budowanie własnego wizerunku i skuteczne poszukiwanie pracy Targi pracy, warsztaty studentów, Spotkania z działami HR, rekrutacja do firm Zadanie 4 Program stypendialny dla profesorów wizytujących z ośrodków krajowych i zagranicznych

Przejdź do treści