An Advanced Perspective on the Generative AI Integration into Educational Systems (AP-GAIED)

An Advanced Perspective on the Generative AI Integration into Educational Systems (AP-GAIED)

Okres realizacji

01.02.2025 - 31.01.2027

Cel projektu

Celem projektu AP-GAIED (An Advanced Perspective on the Generative AI Integration into Educational Systems) jest zbadanie oraz zdefiniowanie potencjału generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w edukacji, a także zapewnienie, by jej integracja przebiegała w sposób etyczny, skuteczny i zgodny z celami edukacyjnymi.

Projekt koncentruje się na kilku kluczowych obszarach:

  1. Zdefiniowanie zakresu zastosowania generatywnej AI w edukacji: Określenie, w jaki sposób narzędzia AI mogą być wykorzystywane w różnych kontekstach edukacyjnych, zarówno w szkołach wyższych, jak i poza nimi.
  2. Identyfikacja wyzwań prawnych, etycznych i praktycznych: Analiza problemów związanych z wdrożeniem AI, takich jak prywatność danych, własność intelektualna, stronniczość algorytmiczna czy przejrzystość decyzji.
  3. Opracowanie kompleksowego programu nauczania: Stworzenie programu „AI Literacy and Ethics”, który wyposaży studentów i kadrę akademicką w niezbędną wiedzę i umiejętności dotyczące odpowiedzialnego wykorzystania AI w pedagogice.

Grupy docelowe

  1. Instytucje szkolnictwa wyższego: Minimum cztery uczelnie wyższe wdrożą wyniki projektu do programów kształceja w zakresie integracji AI w systemie edukacyjnym.
  2. Kadra akademicka: Naukowcy, profesorowie i pracownicy administracyjni z uczelni partnerskich, którzy  pozyskają nową wiedzę i materiały edukacyjne.
  3. Studenci: Studenci zainteresowani udziałem w testowaniu modułu „Generative AI Deployment into Educational System”
  4. Osoby zainteresowane podniesieniem poziomu umiejętności:  Moduł „GenAI in Education” będzie dostępny bezpłatnie w CV kierunków IT i pedagogicznych, skierowany do osób z różnych instytucji edukacyjnych oraz osób z ograniczoną wiedzą cyfrową.
  5. Przedstawiciele instytucji edukacyjnych i uczelni: 250 przedstawicieli uczelni weźmie udział w wydarzeniach promocyjnych,  50 pracowników w webinarach, a 500 interesariuszy (w tym liderzy uczelni, organizacje studenckie) zaangażuje się w spotkania, grupy fokusowe i wywiady, aby poznać wyniki projektu i ocenić ich zastosowanie.

Rezultaty projektu

Projekt AP-GAIED przyniesie trzy główne rezultaty.

  1. Kompleksowy raport dokumentujący przypadki użycia, generatywnej AI w edukacji, dostarczający praktycznych spostrzeżeń.
  2. Przegląd literatury identyfikujący prawne, etyczne i rzeczywiste wyzwania związane z AI w środowisku edukacyjnym.
  3. Program nauczania AI Literacy and Ethics, zaprojektowany w celu wyposażenia uczniów i nauczycieli w niezbędne umiejętności i wiedzę na temat AI.

Partnerzy projektu

  1. Life and Value Association – Węgry (Budapeszt)- Lider
  2. NGO NEST BERLIN EV- Niemcy (Berlin) – partner
  3. Lubelska Akademia WSEI – Polska(Lublin)-partner
  4. International Hellenic University – Grecja (Thermi Thessaloniki)-partner
  5. University of Klaipeda – Litwa (Klaipeda)-partner

Kontakt

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
Tel. 081 749 32 51
Magda Janiak
e-mail: magda.janiak@wsei.pl

Przejdź do treści