Nowe kierunki – nowe kompetencje, kompleksowy program Lubelskiej Akademia WSEI

Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Nowe kierunki – nowe kompetencje, kompleksowy program Lubelskiej Akademia WSEI

Okres realizacji

05.2024 - 09.2029

Całkowita kwota wydatków kwalifikowalnych

13 641 619,90 zł

Wysokość dofinansowania ze środków europejskich

13 232 370,90 zł

Cel projektu

Głównym celem projektu jest dostosowanie oferty Lubelskiej Akademii WSEI do aktualnych potrzeb gospodarki oraz rynku pracy, podniesienie kompetencji i kwalifikacji studentów oraz kadry dydaktycznej, zaangażowanej w proces kształcenia, odpowiadający potrzebom gospodarki i rynku pracy poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia realizowanego w okresie od V.2024 do IX.2029 r. na nowo utworzonych kierunkach/ specjalnościach odpowiadających na zdiagnozowane przez wnioskodawcę potrzeby gospodarki i rynku pracy.

Planowane działania

W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:

Zadanie numer 1

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W BIZNESIE I ZARZĄDZANIU (studia II stopnia). W ramach realizacji zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe, a studenci będą mieli możliwość udziału w zajęciach cyfrowych, fakultatywnych zajęciach z matematyki czy również wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach oraz kursie świadectw energetycznych.

Zadanie numer 2

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku E-BIZNES: EMarketing & E-COMMERCE W ramach realizacji zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe, a studenci będą mieli możliwość udziału w zajęciach cyfrowych, fakultatywnych zajęciach z języka angielskiego czy również wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach. Dodatkowo planowany jest zakup zestawu materiałów dydaktycznych typu DigiBook.

Zadanie numer 3

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku SZTUCZNA INTELIGENCJA W LOGISTYCE I TRANSPORCIE. W ramach zadania zostanie zakupione wyposażenie do Laboratorium systemów wizyjnych, Laboratorium komputerowego, Laboratorium ładowania pojazdów elektrycznych z OZE, Laboratorium Telemetrii dronów oraz Laboratorium systemów transportowo–logistycznych. Dodatkowo zostaną opracowane kursy e-learningowe, zorganizowane wizyty studyjne w przedsiębiorstwach, staże dla studentów wraz ze stypendium stażowym i pokryciem kosztów związanych z badaniami lekarskimi i ubezpieczeniem. Projekt przewiduje również zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów.

Zadanie numer 4

Modyfikacja i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku PIELĘGNIARSTWO. W ramach realizacji zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe, zakupiony dostęp do podręczników w formie elektronicznej oraz podręcznika z dostępem do innowacyjnej platformy e-learningowej MyLab Pearson Higher and Professional Education, wyposażenia Centrum Symulacji Medycznej w Filii w Warszawie oraz Symulatorów VMS MOBILNY VR.

Zadanie numer 5

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku SPORT SCIENCE  AND COACHING. W ramach zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe oraz zorganizowane wizyty studyjne w przedsiębiorstwach, a student będzie miał możliwość udziału w kursie trenera personalnego lub trenera piłki nożnej. Zadanie przewiduje również zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów, a także zakup wyposażenia do Laboratorium Psychologii Sportu, Centrum Diagnostyki Sportu oraz Laboratorium Fizjoterapii i Odnowy Biologicznej.

Zadanie numer 6

Uruchomienie i realizacja nowej specjalizacji PSYCHOTERAPIA na kierunku Psychologia. Realizacja zadania przewiduje opracowanie kursów e-learningowych, dodatkowe zajęcia poza programem dla studentów psychologii przygotowujące do pracy terapeutycznej z uwzględnieniem standardów wyznaczonych przez uznane środowiska (Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Polska Rada Psychoterapii): psychoterapia indywidualna oraz superwizja grupowa. Ponadto, zostaną zorganizowane wizyty studyjne w ośrodkach prowadzących psychoterapię, a także zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów.

Produkty projektu

Wskaźniki produktu:

  • Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami- 0
  • Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami- 0
  • Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji- 1
  • Liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji- 305
  • Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji- 65

Wskaźniki rezultatu

  • Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, które dostosowały kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji- 1
  • Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ – 297

Inne wspólne wskaźniki produktu

  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie- 0
  • Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie- 0
  • Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie- 45
  • Liczba osób należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych takich jak Romowie, objętych wsparciem w programie- 0
  • Liczba osób w kryzysie bezdomności lub dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań, objętych wsparciem w programie- 0

Grupy docelowe

Działania zaplanowane w projekcie mają na celu podniesienie kompetencji i kwalifikacji zarówno studentów, jak i kadry dydaktycznej zaangażowanej w proces kształcenia poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia, na nowo utworzonych kierunkach/specjalnościach.

Projekt swoimi działaniami obejmie łącznie:

  • 305 (37K/13M) Studentów/Studentek nowo utworzonych kierunków, specjalności/ modyfikowanego kierunku
  • 65 (33K/32M) osób z kadry dydaktycznej Uczelni

Rezultaty projektu

Rezultatem projektu będzie dostosowanie programów kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. W ramach projektu zostaną wprowadzone nowe kierunki studiów oraz zmodyfikowane istniejące programy studiów, aby lepiej przygotować naszych studentów do wyzwań współczesnego rynku pracy.

Rezultatem działań zaplanowanych w projekcie będzie podniesienie kompetencji i kwalifikacji 297 osób, w tym studentów i kadry LA WSEI, dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego

Kontakt

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
Tel. 081 749 32 49
e-mail: projekty@wsei.pl

Zgłaszanie podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.

LA WSEI informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Przejdź do treści