Program wydarzeń głównych
Absolwenci
Lubelska Akademia WSEI – absolwent – Katarzyna Opoka1

Katarzyna Opoka

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna.

 

Nauczyciel wychowania przedszkolnego w Niepublicznym Przedszkolu Kot Filemon w Lublinie

Doświadczenie zawodowe

Swoją aktywność naukową rozpoczęła w 2023 roku w Kole Naukowym „Progressus” Studentów Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej działającym w Lubelskiej Akademii WSEI, w którym pełniła funkcję Prezesa od momentu jego założenia w roku akademickim 2022/2023. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na nowoczesnych metodach i wyzwaniach w edukacji wczesnodziecięcej.

Brała czynny udział w komitetach organizacyjnych trzech wydarzeń naukowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym organizowanych przez Wydział Nauk o Człowieku Lubelskiej Akademii WSEI:

  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Metodyczna „100 języków ekspresji” – nowe wyzwania i rozwiązania praktyczne dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (2023),
  • II Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Metodyczna „Dziecięca mądrość – kluczem do edukacji przyszłości” (2024),
  • I Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Metodyczna „Innowacje w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – wyzwania, praktyka, trudności” (2025).

W latach 2023–2024 opublikowała dwa artykuły naukowe w Częstochowskim Biuletynie Oświatowym – Kwartalniku Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Częstochowie, w których podjęła tematy kluczowe dla pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej:

Publikacje:

Opoka, K. (2023). Zabawa w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w świetle literatury przedmiotu. Częstochowski Biuletyn Oświatowy, 2 (128), 53–65.

Opoka, K. (2024). Metody aktywizujące w edukacji zintegrowanej. Częstochowski Biuletyn Oświatowy, 3 (133), 67–79.

Obecnie pracuje jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, a także kontynuuje działalność badawczą w obszarze pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Prowadzi badania empiryczne ukierunkowane na poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań metodycznych, które wspierają edukację przyszłości i odpowiadają na dynamiczne potrzeby współczesnego dziecka.

Co w programie nauczania okazało się najbardziej przydatne w przyszłej karierze zawodowej?

– Najbardziej przydatnym elementem programu nauczania okazał się jego praktyczny charakter. Kierunek został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu wiedzy w rzeczywistych warunkach pracy. Teoria była zawsze ściśle powiązana z praktyką, co ułatwiało zrozumienie i utrwalenie materiału. Duża liczba ćwiczeń, warsztatów i symulacji zajęć pozwoliła mi zdobyć konkretne umiejętności dydaktyczne i metodyczne. Dzięki temu czułam się pewnie, podejmując pierwsze obowiązki zawodowe. Studia przygotowały mnie więc kompleksowo do pracy, nie tylko pod względem merytorycznym, ale przede wszystkim praktycznym – ocenia nasza absolwentka.

Co najlepiej wspomina z czasów studiów w Akademii WSEI?

– Najlepiej wspominam moją aktywność w Kole Naukowym Studentów Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej „Progressus”. Udział w jego pracach był dla mnie nie tylko okazją do zdobycia praktycznego doświadczenia, ale przede wszystkim przestrzenią inspirujących spotkań, rozwoju pasji pedagogicznych i wymiany myśli z osobami, które – podobnie jak ja – chcą realnie wpływać na jakość edukacji najmłodszych. Wspólne warsztaty, konferencje, badania w placówkach oraz spotkania z ekspertami były źródłem cennej wiedzy, motywacji i poczucia sensu w wyborze ścieżki zawodowej. To właśnie w ramach działalności Koła zrozumiałam, jak ważna jest współpraca, twórcze podejście do edukacji i refleksyjność w roli przyszłego nauczyciela – podkreśla Katarzyna Opoka.

I dodaje: – Zdecydowanie poleciłabym studia w Akademii WSEI ponieważ uczelnia ta oferuje nie tylko solidne przygotowanie teoretyczne, ale również liczne możliwości rozwoju praktycznego i osobistego. Program studiów jest nowoczesny, odpowiada na potrzeby współczesnej edukacji, a kadra wykładowców – życzliwa, otwarta i wspierająca. Studia w Lubelskiej Akademii WSEI to inwestycja w przyszłość – świadoma, praktyczna i wartościowa – podsumowuje nasza absolwentka.

Przejdź do treści