O nas

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej łączy społeczność uczelni z podmiotami międzynarodowymi,  wspierając rozwój globalnych partnerstw oraz promując innowacje edukacyjne. Zajmuje się realizacją projektów współfinansowanych przez Unię Europejską, które odpowiadają misji uczelni, łącząc innowacje, biznes, nowoczesne technologie oraz zdrowy styl życia. Dzięki dynamicznej współpracy otwierane są szerokie możliwości rozwoju zawodowego i międzynarodowego zaangażowania zarówno dla studentów, jak i pracowników oraz partnerów.

Cele strategiczne

Współpraca-międzynarodowa—ikona—realizacja-projektow

Opracowywanie i realizacja projektów współfinansowanych przez Unię Europejską, promujących innowacyjne, interdyscyplinarne i kształcenie ustawiczne.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—organizacja-międzynarodowych-mobilności

Organizacja międzynarodowych mobilności dla studentów, kadry naukowej oraz zaproszonych wykładowców, umożliwiająca rozwój zawodowy i wymianę kulturową.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—Sieć-współpracy

Budowanie i wzmacnianie sieci współpracy między instytucjami akademickimi, pracodawcami oraz partnerami społecznymi na poziomie krajowym i europejskim.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—wsparcie-strategiczne

Wsparcie strategicznych działań umiędzynarodowienia uczelni, w tym rozszerzanie oferty edukacyjnej dla społeczności międzynarodowej i regionalnej — od przedszkoli po Uniwersytety Trzeciego Wieku.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—planowanie-i-realizacja-wydarzeń

Planowanie i realizacja wydarzeń integracyjnych, edukacyjnych i międzykulturowych, wzmacniających inkluzywność społeczności oraz zaangażowanie społeczne.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—wsparcie-mentorskie

Zapewnianie wsparcia mentorskiego, doradztwa oraz kompleksowych usług informacyjnych dla studentów i gości międzynarodowych, umożliwiając im sprawną asymilację akademicką i kulturową.

Współpraca-międzynarodowa—ikona—rozpoznawalność-WSEI

Zwiększenie rozpoznawalności i renomy WSEI na poziomie regionalnym i europejskim poprzez skoordynowaną komunikację i rozwój partnerstw.

Centrum nieustannie monitoruje krajowe i międzynarodowe konkursy na dofinansowanie projektów oraz możliwości współpracy w obszarach tematycznych powiązanych ze strategicznymi priorytetami WSEI. Wspiera pracowników naukowych oraz jednostki uczelniane w opracowywaniu inicjatyw i współpracy transgranicznej. Jego działalność wykracza poza samą uczelnię, przynosząc korzyści szerokim ekosystemom edukacyjnym i grupom społecznym. Centrum realizuje strategiczną misję Lubelskiej Akademii WSEI, która zakłada tworzenie inkluzywnego, innowacyjnego środowiska akademickiego, gdzie wysokiej jakości kształcenie, połączone z biznesem i technologią, przygotowuje studentów do dynamicznego rynku pracy. Projekty międzynarodowe wyrażają tę wizję, wspierając ciągły rozwój osobisty i zawodowy zgodny z zmieniającymi się potrzebami regionalnymi, krajowymi i globalnymi.

Kluczowe filary

Realizacja projektów unijnych: Kreowanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych poprzez interdyscyplinarne projekty, które wspierają kształcenie ustawiczne w WSEI i wśród jej partnerów.

Wsparcie mobilności i wymiany: Ułatwianie programów mobilności finansowanych przez UE dla studentów, kadry i wykładowców gościnnych, sprzyjających międzynarodowemu doświadczeniu akademickiemu i kulturowemu.

Budowanie sieci i partnerstw: Tworzenie trwałych relacji z europejskimi instytucjami akademickimi i podmiotami rynku pracy w celu wymiany wiedzy i wspólnego rozwoju.

Kadra

Artur Grzesiak

DYREKTOR CENTRUM PROJEKTÓW I WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ

Koordynator projektów z 20 letnim doświadczeniem zawodowym, przygotowuje i wdraża projekty z funduszy europejskich od 2003 roku. Z sukcesem zrealizował i zarządzał zespołem w 19 projektach. W Lubelskiej Akademii WSEI zatrudniony od 2015 roku, obecnie pełni funkcję Dyrektora Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej – odpowiada za prawidłową realizację projektów na poziomie krajowym i międzynarodowym, koordynuje współpracę Centrum z pozostałymi jednostkami organizacyjnymi uczelni oraz zarządza zespołem realizującym projekty w ramach działalności Centrum Projektów.

Magister inżynier, ukończył też studia podyplomowe z zakresu „Przygotowywania projektów i zarządzania funduszami UE” oraz „Zarządzania zasobami ludzkimi”.

Marta Drygała

DYREKTOR DZIAŁU ORGANIZACYJNO - PRAWNEGO I STRATEGII ROZWOJU

Doświadczona koordynator projektów i wykładowczyni zarządzania projektami. Do 2024 Uczelniany Koordynator Programu Erasmus + .

Obecnie Dyrektor Działu Organizacyjno-Prawnego i Strategii Rozwoju. Odpowiada za zarządzanie kluczowymi działaniami w zakresie realizacji strategii rozwoju uczelni i opracowywanie nowych rozwiązań w obszarze internacjonalizacji. Przez 13 lat była Dyrektorką Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej, gdzie odpowiadała za koncepcję, projektowanie oraz wdrażanie projektów krajowych i międzynarodowych, koordynowała prace zespołów projektowych i współpracę wewnątrz uczelni.

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu” „Akademia Kompetencji Managera”,  „Ewaluacji programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej” na Uniwersytecie Koźmińskiego oraz z zakresu „Zarządzania projektami europejskimi i prawa Unii Europejskiej” na UMCS w Lublinie. Posiada międzynarodowy certyfikat PRINCE2 oraz ponad 22 letnie doświadczenie w przygotowaniu i wdrażaniu projektów współfinansowanych przez Unię Europejską.

Magda Janiak

ZASTĘPCA DYREKTORA CENTRUM PROJEKTÓW I WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ

Odpowiada za rozwój współpracy międzynarodowej, budowanie sieci partnerskich, koordynację mobilności kadry akademickiej oraz studentów, a także za opracowywanie i realizację projektów o zasięgu międzynarodowym.

Od 2017 roku zaangażowana w przygotowanie i zarządzanie 53 projektami o łącznej wartości około 16 mln EUR, z których cztery zostały wyróżnione jako dobre praktyki przez instytucje finansujące z Polski, Litwy i Włoch.

Od stycznia 2025 roku koordynuje prace Grupy Roboczej ds. praktyk zawodowych w szkolnictwie wyższym przy Komisji Europejskiej w ramach Europejskiego Sojuszu na rzecz Praktyk Zawodowych wraz z EURES Pulia z Włoch

Bierze udział w pracach sieci partnerskich: European Digital Education oraz Higher Education Interoperability Framework.

Magister europeistyki, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zarządzania finansami i rachunkowości w projektach finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Posiada 14-letnie doświadczenie w pozyskiwaniu i zarządzaniu projektami międzynarodowymi.

Monika Ludwiniak

SPECJALISTA DS. PROJEKTÓW MIĘDZYNARODOWYCH

Ukończyła studia magisterskie z Prawa na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie, a także studia podyplomowe z Księgowości i Finansów na Katolickim Uniwersytecie im. Jana Pawła II w Lublinie. Posiada certyfikat dyplomowanego księgowego o numerze 29328/2008 wystawiony przez Ministerstwo Finansów oraz certyfikat PRINCE2 z 2014 roku. Jest księgową z 10 letnim doświadczeniem – przez 8 lat pracowała, jako księgowa w międzynarodowej firmie oraz jako Specjalista ds. projektów międzynarodowych. Od 2015 roku koordynuje projekt dla Średnich i Małych Przedsiębiorstw – Erasmus dla młodych przedsiębiorców, jako ekspert od oceny aplikacji przedsiębiorców.

Od 2014 roku jest właścicielką biura rachunkowego dla Średnich i Małych Przedsiębiorstw. Obecnie jest Specjalistą ds. Projektów Międzynarodowych w Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej na Akademii WSEI. Zaangażowana jest w zarządzanie projektami międzynarodowymi programu Erasmus+ i COSME (SMEs – Erasmus dla młodych przedsiębiorców), a także przygotowanie nowych projektów.

Monika Jaremek

SPECJALISTA DS. PROJEKTÓW

Absolwentka psychologii na Lubelskiej Akademii WSEI o specjalności psychoprofilaktyka i pomoc psychologiczna. Ukończyła studia podyplomowe z pedagogiki oraz zarzadzania projektami europejskimi.

Od 7 lat pracuje w Centrum  projektów i współpracy międzynarodowej Lubelskiej Akademii WSEI, realizując projekty finansowane ze środków zewnętrznych krajowych z programów m.in. RPO, POWER dla studentów i kadry Lubelskiej Akademii WSEI.

Katarzyna Hacia

SPECJALISTA DS. PROJEKTÓW KRAJOWYCH

Absolwentka Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Lubelskiej Akademii WSEI.

Zdobyła solidne podstawy w obszarach prawa, zarządzania oraz funkcjonowania instytucji publicznych i prywatnych. Posiada również doświadczenie w pracy w dziekanacie, gdzie zajmowała się obsługą administracyjną studentów, przygotowywaniem dokumentacji, udzielaniem informacji oraz wsparciem w sprawach związanych z tokiem studiów. Praca ta pozwoliła nauczyć się komunikatywności, cierpliwości oraz sprawnej organizacji pracy w dynamicznym środowisku.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w firmach handlowych, współpracując z komórkami organizacyjnymi firmy, pozyskując nowych klientów i zajmując się ich obsługą.

Zdobytą wiedzę wykorzystała prowadząc własną działalność gospodarczą.

Obecnie pracuje na stanowisku Specjalista ds. projektów krajowych w Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej Lubelskiej Akademii WSEI w Lublinie, realizując projekty finansowane ze środków zewnętrznych krajowych z programów m.in. RPO, POWER dla studentów i kadry Lubelskiej Akademii WSEI.

Anna Maciąg

ASYSTENTKA DS. PROJEKTÓW

Absolwentka prawa menedżerskiego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, posiadająca wieloletnie doświadczenie w obszarze współpracy międzynarodowej. W Kanadzie pełniła funkcję Supervisora na międzynarodowej uczelni, gdzie była odpowiedzialna za przeprowadzanie wizyt obserwacyjnych podczas praktyk studenckich oraz kompleksową opiekę nad studentami z Hongkongu, Chin, Meksyku, Australii i krajów europejskich.

W Polsce zdobyła bogate doświadczenie menedżerskie, zarządzając logistyką, dokumentacją oraz obsługą klientów zagranicznych w międzynarodowej firmie i studiu tatuażu. Pełniła również funkcję specjalistki ds. kadr i płac, odpowiadając za przygotowywanie umów oraz współpracę z instytucjami państwowymi w zakresie kontroli podatkowej.

Obecnie pracuje jako asystent ds. projektów międzynarodowych w Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej Lubelskiej Akademii WSEI. W swojej pracy koncentruje się na wdrażaniu projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej.

Denys Pisetskyi

ASYSTENT DS. PROJEKTÓW

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz filologii polskiej (specjalność: media – język – kultura), doświadczony tłumacz i koordynator projektów międzynarodowych. Kompetencje rozwijał w Polsce i za granicą, m.in. podczas programów Erasmus+ w Turcji i na Słowacji, oraz w ramach międzynarodowych staży i współpracy z uczelniami partnerskimi.

Posiada doświadczenie w komunikacji międzykulturowej, organizacji wydarzeń akademickich, działaniach promocyjnych oraz wsparciu dydaktycznym. Biegle posługuje się kilkoma językami obcymi (m.in. angielskim, rosyjskim, ukraińskim, słowackim, tureckim), co pozwala mu efektywnie działać w środowisku międzynarodowym.

Obecnie pełni funkcję asystenta ds. projektów, wspierając studentów programu Erasmus+ i kadrę akademicką w sprawach organizacyjnych i administracyjnych. Koordynuje przygotowanie niezbędnej dokumentacji, wspiera adaptację studentów zagranicznych.